شهریور ۲۶, ۱۳۹۶ ۰۹:۵۱ Asia/Dushanbe
  • فنلاند همکاری های اقتصادی و تجاری با تاجیکستان را بررسی می کند

رییس اتاق صنایع و بازرگانی تاجیکستان و سرکنسول فنلاند در قرقیزستان، راه های گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری دوجانبه را بررسی کردند.

 

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سایت اتاق صنایع و بازرگانی تاجیکستان، در دیدار شریف سعید و پتری نومینین که برای آشنایی با توانمندی های اقتصادی تاجیکستان به دوشنبه آمده است، توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری بخش خصوصی دو کشور، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سرکنسول فنلاند در قرقیزستان پیشنهاد کرد، در اواخر ماه اکتبر امسال در شهر دوشنبه همایش مشترک فعالان اقتصادی و تجاری فنلاند و تاجیکستان برگزار شود که با استقبال رییس اتاق صنایع و بازرگانی تاجیکستان روبرو شد.

شریف سعید تاکید کرد تاجیکستان از سرمایه گذاری بخش خصوصی فنلاند در بخش های صنایع، حمل و نقل، انرژی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و کشاورزی حمایت خواهد کرد.

سرکنسول فنلاند در قرقیزستان هم با اشاره به ظرفیت های فراوان تاجیکستان برای همکاری دوجانبه، تصریح کرد، می توان با برگزاری همایش مشترک فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور در دوشنبه، زمینه امضای چند سازشنامه را برای بررسی بخش خصوصی از مطالبات بازار فراهم کرد.