ناتوانی بانک‌های بحران زده تاجیکستان در تسویه حساب با مشتریان
(last modified Wed, 03 Jan 2018 02:40:00 GMT )
دی ۱۳, ۱۳۹۶ ۰۷:۴۰ Asia/Dushanbe
  • ناتوانی بانک‌های بحران زده تاجیکستان در تسویه حساب با مشتریان

اقتصاددان تاجیک گفت نظام بانکی تاجیکستان در پرداخت مبلغ‌های مشتریان در سال گذشته 2017 ناتوان بود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه آسیا پلبوس، بحرالدین کریم اف تاکید کرده است که با وجود اختصاص چهار میلیارد سامانی برای نجات بانک‌های تجاری تاجیکستان در سال 2017 این مراکز مالی نتوانستند با مشتریان خویش تسویه حساب کنند.

به گفته کریم اف در سالی که گذشت با وجود درخواست مجلس نمایندگان تاجیکستان، نه وزیر مالیه و نه رییس بانک ملی توضیح ندادند که با وجود اختصاص مبلغ چهار میلیارد سامانی برای بهبود اوضاع مالی بانک های بحران زده، این بانک ها موفق به تسویه حساب با مشتریان خویش نشدند.

این اقتصاددان تاجیک گفت: مدیران بی کفایت بانک های ورشکست شده که موجب شدند این مراکز مالی به وضع ناگوار فعلی بیافتند پس ازبرکناری از سمت‌های خویش دوباره به ریاست بانک‌ها بازگشتند.

وی افزود: با لغو مجوز دو بانک بحران زده صنعت و فانان بانک در یک سال اخیر مشتریان مالباخته تنها وعده پرداخت مبلغ‌های خود را شنیده و نتوانستند پولهایشان را دریافت کنند.

بحرالدین کریم اف معتقد است که اگر اوضاع بانک‌های بحران زده تاجیکستان در سال جدید 2018 نیز به روال قبل ادامه یابد، اعتماد مردم به نظام بانکی کشور از بین خواهد رفت که اصلاح این بی اعتمادی کار آسانی نخواهد بود.