نگرانیها از جوانمرگ شدن روزنامهنگاران تاجیک
یک فعال رسانهای و مدنی تاجیک خواستار توجه همگان به ویژه روزنامه نگاران و خبرنگاران به موضوع افزایش مرگ و میر اهل قلم در تاجیکستان شد.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، ذوقی بیک سیدامینی در صفحه شخصی خود در شبکه فیسبوک نوشته است: «همه ساله روزنامهنگاران تاجیک لابلای تغیرات کادری حکومت مطالب فراوانی درباره دلخوری و عصبانیت منصب داران منتشر می کنند، اما آیا با خود اندیشیده اند که فقط در پنج سال اخیر قلب چه تعداد از قلم کشان تاجیک که سن و سال بیشترشان زیر 50 سال بود، از تپش باز مانده است؟»
این کارمند تلویزیون تاجیکستان در عین حال به علتها و عاملهای مرگ و میر روزنامه نگاران جوانمرگ پرداخته، مشکلات اقتصادی و معیشتی را در این زمینه موثر میداند.
به تازگی سلیمان شریف زاده، خبرنگار جوان تاجیک بر اثر بیماری از دنیا رفت.
در سالهای اخیر نیز شمار دیگری از روزنامه نگاران جوان و میان سال تاجیک از جمله جمعه طالب، اکبر ستار، شریف میسیزاد، دوران غفراناف و سهراب رستم بر اثر بیماری درگذشتند.