افتتاح خط آهن «غلبه- آموزنگ» در سفر «میرضیایف» به تاجیکستان
«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در دوشنبه خط آهن «غلبه- آموزنگ» را افتتاح کردند.
رؤسای جمهور 2 کشور دکمه نمادینی را فشرده و از طریق ویدیو کنفرانس حرکت نخستین قطار بین ایستگاههای آموزنگ در استان «سرخاندریا» ازبکستان و «هاشدی» در استان «ختلان» تاجیکستان را تماشا کردند.
در سفر رئیس جمهور ازبکستان به دوشنبه در اول مارس فعالیت گذرگاه مرزی ریلی آموزنگ و برخی گذرگاههای مرزی زمینی مجددا آغاز شد.
ازبکستان و تاجیکستان را راه آهنی از طریق ایستگاههای «کودوکلی» و «بیک آباد» متصل کرده و اکنون ایستگاه جدید آموزنگ نیز 2 کشور را به هم متصل میکند.
این خط راه آهن به منافع 2 کشور خدمت کرده و در توسعه جابجایی کالاهای ترانزیتی نقش مهمی ایفا میکند.
بدون تردید، این خط راه آهن بین ازبکستان و تاجیکستان برای توسعه مبادلات بازرگانی، ارایه خدمات وارداتی و صادراتی، تحکیم روابط بین 2 کشور دوست و برادر کمک خواهد کرد.