جریمه سه مادر در تاجیکستان به علت اعتراض به حکم دادگاه فرزندانشان
دادگاه شهر خجند سه مادر از ناحیه اسفره را به علت اعتراض به تغییر ندادن حکم محکومیت فرزندانشان و بریدن رگ های دست خود، به پرداخت 150 سامانی جریمه مالی محکوم کرد.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اخبار، این سه نفر که در جلسه دادگاه تجدیدنظر ولایت سغد برای بررسی دوباره محکومیت فرزندانشان حضور داشتند، پس از آنکه حکم قبلی محکومیت به زندان فرزندانشان قطعی شد، رگ دست خود را بریدند.
مقامات قضایی ولایت سغد این سه زن را به اتهام توهین به دادگاه و اخلال در روند صدور حکم، بازداشت کردند و اکنون هر یک از آنان به پرداخت 150 سامانی جریمه مالی محکوم شده اند.
این سه نفر، مادران «فرهاد صادق اف»، «عبدالرحمان واحد اف» و «حاجی اسماعیل بها الدین اف» هستند که قبلا براساس حکم دادگاه ناحیه کانی بادام به اتهام سرقت پول و اموال چند فعال بخش خصوصی به 15 تا 16 سال زندان محکوم شده اند.
دادگاه تجدیدنظر ولایت سغد پس از یک سال، این احکام را بدون تغییر باقی گذاشته بود.
مادران این سه متهم با غیرمنصفانه خواندن این حکم و به بهانه نبود عدالت در نظام قضایی تاجیکستان، به نشانه اعتراض رگ دست خود را بریده بودند.
این درحالی است که سه متهم یاد شده در دادگاه تجدید نظر گفته بودند، در ماجرای سرقت دست نداشته و اعتراف اولیه آنان زیر فشار شکنجه گرفته شده است.