راه اندازی نخستین محیط عاری از دخانیات در تاجیکستان
https://parstoday.ir/tajiki/news/tajikistan-i34668-راه_اندازی_نخستین_محیط_عاری_از_دخانیات_در_تاجیکستان
نخستین محیط عاری از دخانیات در تاجیکستان راه اندازی شد.
(last modified 2024-01-23T05:36:52+00:00 )
خرداد ۱۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۲ Asia/Dushanbe
  • راه اندازی نخستین محیط عاری از دخانیات در تاجیکستان

نخستین محیط عاری از دخانیات در تاجیکستان راه اندازی شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت و حفظ اجتماعی تاجیکستان، ساختمان مرکزی این وزارتخانه به عنوان نخستین محیط عاری از دخانیات در تاجیکستان معرفی شده است.

به همین مناسبت مراسمی در این مکان برگزار و در آن مفاد قانون" محدودسازی استفاده از دخانیات" تشریح شد.

قانون" محدودسازی استفاده از دخانیات" در روز دوم ژانویه امسال با فرمان «امامعلی رحمان» رییس جمهوری تاجیکستان اجرایی شد.

بر اساس این قانون، استعمال دخانیات شامل سیگار، قلیان و سیگارهای الکترونیکی در محوطه ها و محیط های متعلق به ساختارهای بهداشتی، حفظ اجتماعی مردم، فرهنگ، ورزش، جهانگردی، آموزش و پرورش، ساختمان های دولتی و بخش خصوصی، رستوران ها، چایخانه ها، قهوه خانه ها، هتل ها و خوابگاه ها ممنوع است. 

سیگار برقی یا سیگار الکترونیکی، وسیله‌ای است الکترونیکی که استعمال دخانیات را شبیه سازی می‌کند.

قانون"محدودسازی استفاده از دخانیات" استفاده از انواع دخانیات در برخی دیگر از اماکن عمومی و وسایل نقلیه در تاجیکستان را محدود  یا ممنوع اعلام کرده است.