بخشش قاتل از سوی مادر مقتول؛ اولین بار در تاجیکستان
برای نخستین بار در تاجیکستان مادر یک سرباز کشته شده در ارتش، قاتل فرزندش را بخشید.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از منابع خبری تاجیکستان، «نوبهار سیون آوا» مادر «حسن کریم اف» سرباز کشته شده، قاتل فرزندش «محسن خواجه سلطان اف» را بخشید.
به گفته مقامات دادگاه نظامی ختلان، سلطان اف که هم خدمتی کریم اف در قرارگاه گارد ملی تاجیکستان واقع در شهرستان نارک بود، روز 28 مارس امسال او را مورد ضرب و شتم قرار داد که این حادثه منجر به جان باختن کریم اف شد.
به رغم بخشش قاتل از سوی مادر مقتول، دادگاه متهم را به 10 سال زندان محکوم کرد.
این نخستین باری است که قاتل یا قاتلان سربازان کشته شده، از سوی بستگان آنها مورد بخشش قرار می گیرند و تا قبل از این موردی مشاهده یا رسانه ای نشده بود.
هرساله ده ها نفر از سربازان نیروهای مسلح تاجیکستان به دلایل گوناگون از جمله خشونت فرماندهان و هم خدمتی هایشان جان خود را از دست می دهند و این امر یکی از علل امتناع برخی جوانان از انجام خدمت سربازی است.