نیروهای ویژه وزارت دفاع تاجیکستان عازم آمریکا شدند
نیروهای ویژه ستاد مرکزی نیروهای مسلح وزارت دفاع تاجیکستان به منظور شرکت در رزمایش صلح آمیز «عقاب دشتی-2018» عازم آمریکا شدند.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری فارس در دوشنبه، سخنگوی وزارت دفاع تاجیکستان با اعلام این خبر گفت: در جریان این رزمایش نظامیان تاجیک تجربه برگزاری عملیات در کشورهای دیگر را می آموزند.
«فریدون محمدعلی زاده» افزود: تمرینات در میدان نظامی «ماک کرید» ایالت «کارولینا» آمریکا برگزار می شود و ریاست نیروهای ویژه وزارت دفاع تاجیکستان را سرهنگ «سعیداحتم آدینه زاده» بر عهده خواهد داشت.
هدف اصلی این رزمایش تجربه وظایف حافظ صلح در جریان عملیات برای حفظ صلح طبق استانداردهای سازمان ملل متحد می باشد.
در چارچوب این تمرینات نظامیان انگلیس، قزاقستان، آمریکا، تاجیکستان و ازبکستان به طور مشترک مسائل مربوط به سازماندهی، تعامل ائتلاف های بین المللی و غیره را تجربه می کنند.
رزمایش نظامی «عقاب دشتی» از سال 2003 میلادی همه ساله برگزار می شود.
این تمرینات از سال 2012 میلادی شروع شده است و در چارچوب برنامه «ناتو» تحت عنوان «مشارکت برای دست یافتن به صلح» صورت می گیرد.
در این رزمایش علاوه بر نیروهای ویژه کشورهای مختلف، متخصصان بین المللی، ناظران نظامی و بخش نظامی نمایندگی های دیپلماتیک شرکت می کنند.
رزمایش یاد شده تا 23 آگوست ادامه خواهد یافت.