امضای فرمان افزایش حقوق از اول سپتامبر در تاجیکستان
رییس جمهور تاجیکستان روز 14 آگوست فرمان افزایش تا 15 درصدی حقوق و دستمزدها از اول سپتامبر را امضا کرد.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اخبار، در فرمان امامعلی رحمان که با عنوان "درباره تدبیرهای تقویت بخشیدن سطح اجتماعی اهالی و زیاد نمودن حقوق کارمندان دولتی و کارمندان موسسهها، مقدار حقوق بازنشستگی و بورسیه تحصیلی" امضا شد آمده است: «هدف از افزایش حجم حقوق ارتقای سطح رفاه و تامین حفظ اجتماعی اهالی شهروندان میباشد.»
طبق این فرمان از اول سپتامبر حقوق کارمندان بخشهای معارف و تندرستی، کارمندان اداره های دولتی و بورسیه دانشجویان 15 درصد، حقوق بازنشستگان از 13.5 تا 15.4 درصد و حقوق مقامات حفظ حقوق و نظامیان 10 درصد افزایش می یابد.
گفتنی است افزایش حقوق معلولان نیز در حال بازنگری است.
امامعلی رحمان ماه دسامبر سال 2017 در پیام سالانه اش وعده داده بود که در سال 2018 حقوق کارمندان دولتی بازبینی خواهد شد.
حقوق کارمندان ادارههای دولتی و حقوق بازنشستگان و بورسیه تحصیلی در تاجیکستان آخرین بار ماه ژوئن سال 2016 از 15 تا 30 درصد افزایش یافته بود.