ترس از مجازات والدین؛ عامل فرار کودکان در تاجیکستان
وزارت کشور تاجیکستان اعلام کرده است، ترس و وحشت از تنبیه و مجازات والدین در تاجیکستان، یکی از عوامل فرار کودکان از خانه به شمار میرود.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از اسپوتنیک، وزارت کشور تاجیکستان ناپدید شدن "عمر" و "ابوبکر احمد اف"، دو برادر ساکن شهرستان اشت را مثالی برای این ادعا دانسته است.
پس از پیدا شدن عمر هفت ساله و ابوبکر 12ساله که والدینشان دو روز از آنها بی خبر بودند، آنها علت فرار از خانه را شکستن شیشه پنجره و ترس از مجازات پدر دانستند.
این وزارت در ادامه به مورد دیگری اشاره کرده است که در آن، "محمدجان" کودک هشت ساله ساکن شهر گلستان، بعد از تنبیه و مجازات مادر از خانه فرار و پلیس وی را یک روز بعد در شهرستان باباجان غفوراف پیدا کرد.
وزارت کشور تاجیکستان از والدین خواسته است، برای تربیت فرزندشان نه از تنبیه و خشونت، بلکه از روشها و تکنیک های آموزشی و تربیتی کمک بگیرند.