دی ۱۳, ۱۳۹۷ ۰۹:۲۴ Asia/Dushanbe
  • دادستانی نظامی بدخشان: کشتار عالم بیک‌اف غیرعمدی نبوده است

دادستانی نظامی ولایت بدخشان اعلام کرده است که حادثه کشته شدن معاون فرمانده پاسگاه مرزبانی اندرآب در نزدیکی شهر خاروغ در روز 7 دسامبر سال 2017 غیرعمدی نبوده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اخبار آسیای مرکزی، مقامات این دادستانی گفته اند که علت کشته شدن مناسب عالم بیک‌اف معاون 21 ساله فرمانده پاسگاه مرزبانی اندرآب در مرز مشترک ولایت بدخشان با افغانستان، از دست سرباز نوروزاف گرفتن تلفن همراه وی و مورد ضرب و شتم قرار دادن این سرباز وظیفه می باشد که موجب شلیک نوروزاف به سوی این افسر شده است.

به رغم اصرار وکیل مدافع این سرباز وظیفه که مدعی است این حادثه غیر عمدی بوده است، مقامات دادستانی این نظر را نپذیرفته اند.

قبلا منابع خبری نوشته بودند که افسر مناسب عالم بیک‌اف هنگامی که تلاش می کرد تلفن همراه نوروزاف سرباز وظیفه را به دلیل ممنوعیت استفاده از این وسیله در شرایط نگهبانی در پاسگاه بگیرد مورد حمله این سرباز با اسلحه قرار گرفته و جان خود را از دست داده است.

همچنین گفته می شد که این سرباز پس از قتل معاون فرمانده پاسگاه مرزبانی اندرآب به افغانستان فرار کرده که پس از 10 ساعت بازداشت و به مقامات دادستانی نظامی ولایت بدخشان تحویل داده شده است.

این سرباز وظیفه که متهم به قتل مناسب عالم بیک‌اف افسر21 ساله این نیرو است، اکنون به اتهام قتل غیرعمدی وعبور غیرقانونی مرز تاجیکستان و افغانستان تحت بازجویی قرار دارد.

وی در بهار سال 2018 از ناحیه خراسان ولایت ختلان برای خدمت در نیروی مرزبانی ولایت بدخشان اعزام شده بود.