بهمن ۱۳, ۱۳۹۷ ۰۹:۵۲ Asia/Dushanbe
  • یک مقام دادستانی: سرکوب آشوب زندان خجند ضروری بود

یک مقام دادستانی کل تاجیکستان گفته است که پخش (سرکوب) آشوب در زندان خجند ضروری بود وگرنه قربانیان این حادثه زیاد می‌شدند.

 الهام نظیراف، نماینده دادستانی کل و کارمند بخش ویژه نظارت بر قانون در زندان های تاجیکستان، در یک نشست خبری در دوشنبه گفته است، اجرای عملیات پخش عصیان در زندان رقم 3 شهر خجند ضروری بود و اگر این عملیات صورت نمی‌گرفت و عصیانگران از محبس خارج می شدند، قربانیان حادثه به مراتب بیشتر می‌شد.

این مسوول دادستانی کل گفته است، سرکرده‌های آشوب که در زندان خجند با جرم های تروریسم و افراط گرایی محکوم شده بودند، بیرحمانه کارمندان زندان را به قتل رساندند.

 نظیراف بعضی آمار منتشر شده درباره شماره کشته‌شده‌ها را نادرست دانسته و گفته است، در این حادثه نه 50-60 نفر، بلکه 21 نفر جان باختند.

پیش از این رستم شاهمراد وزیر عدلیه تاجیکستان روز 28 ژانویه در نشست خبری از پاسخ به سوالات در باره آشوب در زندان شماره 3 خجند خودداری کرده بود. ​

ظریف علیزاده، وکالت دار حقوق بشر  تاجیکستان، روز 31 ژانویه در نشست مطبوعاتی در دوشنبه گفت، بعد عصیان به زندان خجند نرفته، چون منتظر تمام شدن تحقیقات است.

در پی آشوب در زندان شماره 3 شهر خجند عزت‌الله شریف زاده، رییس اداره زندان های تاجیکستان روز 23 نوامبر پس از 12 سال فعالیت، همچنین چند مسوول دیگر از مقام هایشان برکنار شدند.

شورش مرگبار در زندان خجند شب 7 نوامبر سال گذشته 2018 رخ داد و دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

مقامات تاجیکستان هنوز جزئیات کامل حادثه را اعلام نکرده‌اند.

 

 

کلیدواژه