اسفند ۰۴, ۱۳۹۷ ۰۹:۵۵ Asia/Dushanbe
  • حزب نهضت اسلامی بدون آشوب ژنرال نظرزاده نیز ممنوع می شد

معاون وزیر عدلیه تاجیکستان گفته است که فعالیت حزب نهضت اسلامی این کشور بدون آشوب ژنرال نظرزاده معاون وقت وزیر دفاع این جمهوری در ماه سپتامبر سال 2015 نیز ممنوع می شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازخبرگزاری دولتی خاور، حکیم میرسید زاد گفته است که حزب نهضت اسلامی تاجیکستان دست به یک سری اقداماتی زده بود که ازنگاه این مقام تاجیک غیرقانونی به حساب می آمد.

وی تاسیس آکادمی اسلامی، برگزاری نمازجمعه در دفترمرکزی، دعوت بانوان به داشتن حجاب اسلامی، دادن افطار درماه مبارک رمضان را از جمله موارد نقض قانون" آزادی اعتقاد وفعالیت سازمانهای مذهبی" ! ازسوی این حزب عنوان کرده است که زمینه ممنوعیت فعالیت این تشکل سیاسی را فراهم ساخته بود.

ازدیدگاه این مقام وزارت عدلیه تاجیکستان ، خود را حزب خدا اعلام کردن، دعوت ازمردم برای زندگی براساس قرآن، انتشارمطالب انتقادی ازسیاستهای حکومت تاجیکستان درقبال دین اسلام درنشریه این حزب به عنوان سازمان سیاسی ، مغاییربا قوانین حقوقی این کشور بود.

ازاین رو بدون آشوب ژنرال عبد الحلیم نظرزاده ، معاون وقت وزیردفاع تاجیکستان درماه سپتامبرسال 2015 تمامی مدارک حقوقی برای ممنوعیت فعالیت حزب نهضت اسلامی تدوین شده بود.

این درحالی است که مقامات حزب ممنوعه نهضت اسلامی درتاجیکستان می گویند که با آشوب ژنرال عبد الحلیم نظرزاده هیج ارتباطی ندارند وحکومت برای ممنوعیت فعالیت این حزب ازاین حادثه سوء استفاده کرده است.

 

کلیدواژه