اسفند ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۸:۲۳ Asia/Dushanbe
  • پیام قدردانی و خداحافظی سفیر ایران خطاب به تاجیکان

سفیر ایران در تاجیکستان در پیامی با قدردانی از مهربانی های مردم تاجیکستان در دوران ماموریتش در این کشور گفت: آنچه در روابط ایرانیان و تاجیکان دیده می‌شود و نادر و یگانه است،عشق دو ملت به یکدیگر است که با شیر اندرون شده است و با جان هم به در نمی شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سایت سفارت ایران در تاجیکستان ، حجت الله فغانی که آخرین روزهای ماموریت دیپلماتیکش را در دوشنبه می گذراند در این پیام  افزوده است: خوشحالم  در شرایطی تاجیکستان عزیز را ترک می کنم  که  از روز آمدنم  آبادتر و پیشتازتر است و مناسبات  ایران و تاجیکستان که پیوندی  از جنس  گوشت و ناخن  و ناگسستنی است، به رغم همه فتنه‌ گریهای حاسدان در همه زمینه ها رشد یافته  است.

فغانی ابراز اطمینان کرده است که در آستانه  قدمهای زندگی ساز بهار، روابط دو کشور بار دیگر و بیش از سالهای قبل، به شکوفه نشسته و بار و برخواهد داد.

سفیر ایران در تاجیکستان در این پیام همچنین از مهربانی ها و محبتهای  بی دریغ مردم تاجیکستان در حق خود و همکارانش در سفارت جمهوری اسلامی ایران در خلال چهار سال و چند ماه گذشته  سپاسگزاری  و تاکید کرده است: ترک  تاجیکستان  برای هر ایرانی  اگر مقصدی جز ایران داشته  باشد (که  نیمه  دیگر رخ زیبای  تاجیکستان  است)اگر محال نباشد، بی تردید بسیار سخت و آزار دهنده خواهد بود.

حجت الله فغانی در پایان با اشاره به نزدیک بودن نوروز باستانی و طلیعه بهار برای یک یک مردمان  تاجیکستان تندرستی، شادکامی، بهروزی و عمری به درازای آفتاب آرزو کرده است.

فغانی  از نوامبر 2014 دوره  ماموریت  خود را به عنوان سفیر ایران در تاجیکستان آغاز کرد.

چندی پیش دوره ماموریت این سفیر 54 ساله در دوشنبه پایان یافت و او به زودی به تهران  بازمی گردد .

 

 

 

کلیدواژه