فروردین ۲۶, ۱۳۹۸ ۰۸:۰۸ Asia/Dushanbe
  • درخواست آزاده رحمان: مقابله با عوامل بد نام  کننده  وجهه  تاجیکستان

رییس دفتر ریاست جمهوری تاجیکستان مقابله مقامات دادستانی کل با عوامل بد نام کننده وجهه این کشور در مبادی ورودی در پاسگاه های مرزی، گمرکی و فرودگاههای این جمهوری را خواستار شد.

به  گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به  نقل از سامانه  نشریه  پارلمانی صدای مردم، آزاده رحمان از مقامات مقامات  دادستانی کل تاجیکستان  درخواست کرده است  که  به دلیل اعلام  سالهای 2019  تا 2021  به عنوان سالهای رشد دهات،  گردشگری و هنرهای مردمی  با افرادی  که  در مبادی ورودی این  جمهوری با  اعمال  خود  موجب  خدشه دارشدن وجهه این کشور می شوند، به  شدت  برخورد کنند. 

براساس این دستور باید نظارت  دادستانی بر فعالیت  کارمندان گمرک، مرزبانی و فرودگاهها که مسیرهای عمده  ورود گردشگران  خارجی است، تقویت شود.

وی همچنین از مقامات  دادستانی کل  تاجیکستان درخواست کرده است که برای تامین حقوق و آزادی های اجتماعی شهروندان این کشور موارد شکنجه  بازداشت  شدگان در بازداشتگاه ها و زندانها را دراسرع وقت پیگیری نمایند.

رییس دفتر ریاست جمهوری تاجیکستان از مقامات دادستانی کل این کشور درخواست کرده است که برای  بهبود  شرایط  نگهداری زندانیان در زندانهای این جمهوری و مراعات حقوق افراد  محکوم شده  تلاش کنند.

 

کلیدواژه