خرداد ۲۲, ۱۳۹۸ ۰۸:۱۸ Asia/Dushanbe
  • ساخت کارخانه  جدید تولید  سیمان در  شمال  دوشنبه

حکومت تاجیکستان و شرکت سیمان تاجیک از ساخت کارخانه جدید تولید سیمان در شمال دوشنبه خبر دادند.

به  گزارش رادیو تاجیکی صدای  خراسان  به  نقل  از دفتر مطبوعاتی کمیته دولتی مدیریت اموال و سرمایه گذاری تاجیکستان، این کارخانه در کنار شرکت فعلی تولید سیمان در شمال شهر دوشنبه با  هزینه 100 میلیون دلار وام مالی  بانک صادرات و واردات چین  ساخته  خواهد  شد. 

گفته می شود کارخانه جدید درسال بیش از 1 میلیون و 200 هزار تن سیمان  تولید خواهد کرد.

با ساخت این کارخانه،  شرکت  تولید سیمان دوشنبه که قدیمی ترین مرکز تولید این محصولات ساختمانی در تاحیکستان است، فعالیت  خویش را متوقف می کند.

همچنین بر اساس برنامه وزارت صنایع و فناوری های نوین تاجیکستان ساخت یک کارخانه دیگر تولید سیمان درناحیه  جلال الدین بلخی ولایت ختلان با  ظرفیت  تولید 600  هزار تن از این محصولات  ساختمانی درسال در نظر می باشد.

 در تاجیکستان 18  کارخانه  تولید سیمان فعالیت  می کنند که  در 15 سال اخیر با  سرمایه  گذاری و کمک  فنی  متخصصان  چینی ساخته  شده است.

مقامات این  وزارت از تولید 1 میلیون و 200 هزار تن سیمان در این کشور طی چهار ماه نخست سال 2019 خبر دادند که  درمقایسه  با دوره  مشابه سال  قبل 74  هزار تن  بیشتر است.

طی این مدت  462  هزار تن  از این محصول ساختمانی به  خارج  صادر شده  است که ازبکستان، افغانستان و قرقیزستان از مهم  ترین خریداران  سیمان تاجیکستان  بودند.

 

کلیدواژه