خرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۰۸:۱۶ Asia/Dushanbe
  • آزاده  رحمان: متخلفان استفاده از سیم  کارت های غیر مجاز مجازات می شوند

رییس دفتر ریاست جمهوری و عضو مجلس ملی تاجیکستان درباره مجازات قانونی متخلفان استفاده از سیم کارت های غیر مجاز تلفن همراه در این کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه  نشریه  پارلمانی  صدای مردم ، آزاده رحمان که ریاست  کمیته  قانون  اساسی، حقوق و آزادی های شهروندان در مجلس ملی تاجیکستان را بر عهده دارد در نشست مجلس ملی این کشور طرح  اصلاح  قانون جنایی این جمهوری را برای  مجازات افراد  متخلف هنگام  استفاده  از سیم  کارت  تلفنهای همراه  تشریح کرد.

وی تاکید کرده است که هدف از این اقدام  تشدید  نظارت  بر روند استفاده از سیم  کارت  تلفنهای همراه  در تاجیکستان است.

به  گفته آزاده  رحمان نقض مقررات فعال کردن سیم کارت یا  واگذاری آن به  افراد دیگر که موجب استفاده از سوی  اشخاص وابسته به  گروههای تروریستی و افراطی شود، مجازات  قانونی از جمله محکومیت زندان را در پی خواهد  داشت.

از دیدگاه  وی تشدید  مبارزه با گروههای  تروریستی و افراطی  با  استفاده  از محدودیت های سیم  کارت  تلفنهای همراه  کاملا  صحیح  است و با تعهدات  بین المللی تاجیکستان در زمینه  تامین حقوق و آزادیهای شهروندان مغایرت ندارد.

 مجلس ملی تاجیکستان طرح  اصلاح  قانون جنایی این کشور را با هدف تشدید مبارزه با  متخلفان استفاده  از سیم  کارت  تلفنهای همراه تصویب کرد  که پس از امضای  رییس جمهوری اجرایی  خواهد  شد.

 

کلیدواژه