مرداد ۰۲, ۱۳۹۸ ۰۸:۱۵ Asia/Dushanbe
  •   موضوع تمدید اعتبار شناسنامه های قبلی تاجیکی بررسی می شود

وزارت کارهای داخله تاجیکستان و دفتر ریاست جمهوری این کشور طرح تمدید مدت اعتبار شناسنامه های قبلی تاجیکی را که می بایست تا 15 اوت امسال با کارت های ملی تعویض می شدند، بررسی می کنند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه وزارت کارهای داخله تاجیکستان، این مطلب در نشست اخیر مسوولان این وزارت با  خبرنگاران در شهر دوشنبه اعلام شد.

در تاجیکستان از سال 2014  روند  تعویض شناسنامه های ملی با  کارت ملی آغاز شده است. در  فوریه سال جاری حکومت این کشور اعلام  کرد باید تا روز 15 اوت امسال تمامی دارندگان  شناسنامه های قبلی به تعویض این اسناد به  کارت ملی اقدام کنند.

دراین مصوبه  تاکید  شده است که  درصورت  خودداری از تعویض شناسنامه  به  کارت ملی، تلفن همراه  مشترکان قطع خواهد  شد. اما اکنون  مسوولان وزارت کارهای داخله تاجیکستان  می گویند که موضوع  تمدید  مدت  اعتبار شناسنامه های قبلی تاجیکی را مورد بررسی قرار می دهند و افرادی که به  اسم آنان تلفن همراه  ثبت  نشده است، نیازی به تعویض این اسناد ندارند.

 این درحالی است که خدمات دولتی ارتباطات ومخابرات تاجیکستان اعلام کرده است  تا اواخر ماه ژوئیه  سال جاری 1 میلیون و 88 هزار و 390  نفر از اتباع  این کشوربه ثبت نام  دوباره سیم  کارت  تلفن همراه  خویش بر اساس کارت ملی اقدام کرده اند.

براساس گزارش این نهاد  تعداد مشترکان تلفن همراه در تاجیکستان 6 میلیون و 458  هزار و 990 نفر می باشد که از این تعداد 4 میلیون و 856  هزارو887  نفر مشترکان فعال  به حساب می آیند.

 

 

 

کلیدواژه