مرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۰۸:۱۴ Asia/Dushanbe
  • 77 درصد لباس های وارداتی تاجیکستان؛ از چین

نتایج یک تحقیق مرکز بین المللی تجارت نشان می دهد 77 در صد لباس مورد نیاز مردم تاجیکستان از حساب واردات از چین تامین می شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان  به  نقل از سامانه مرکزبین المللی تجارت، این تحقیق تحت عنوان آموزش بازار لباس تاجیکستان انجام شد که نزدیک  به 77 در صد لباس مورد نیاز مردم این کشوراز چین وارد می شود.

در این تحقیق ساختار بازار لباس تاجیکستان، حجم  واردات و صادرات، قیمت گذاری و دورنمای رشد تولید و عرضه انواع  لباس مورد بررسی قرار گرفته است.

گفته می شود که درسال 2017 حجم عمومی لباس در بازار تاجیکستان 214 میلیون دلار را تشکیل داده است که  نیمی از این محصولات لباس اروپایی است.

 بخش عمده  لباس وارداتی از چین به میزان 77 در صد است و ترکیه با  15 و نه  دهم  درصد  در ردیف دوم صادرکننده  لباس به تاجیکستان قرار گرفته است.

همچنین  مشخص شده  است که  بیش از 49 درصد از سهم لباس های مردانه، زنانه و کودکانه  در بازار تاجیکستان را  لباس های اروپایی به خود اختصاص داده است.

حجم لباس ملی در بازاراین کشور 26  و نیم  در صد، لباس مدرسه 10 و نیم در صد ، ورزشی 6  نیم در صد و سایر لباس ها 2 و چهاردهم درصد را تشکیل می دهد.

عزیرالله عوض اف مدیر دفتر مرکز بین المللی تجارت  در تاجیکستان می گوید، یک بخش از لباس به بازار این  کشور به  طور قاچاق وارد می شود.

در تاجیکستان 95  کارگاه  دوزندگی  فعال است که درسال 2017  در این مراکز به  مبلغ  21 میلیون  و 600  هزار  دلار لباس  تولید  شده است.

 

کلیدواژه