بهمن ۰۷, ۱۳۹۸ ۱۷:۰۷ Asia/Dushanbe
  • دیدار رئیس پارلمان تاجیکستان و سفیر آلمان در «دوشنبه»

رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان با سفیر آلمان در «دوشنبه» دیدار و بر گسترش همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای تاکید کردند.

«شکورجان ظهوراف» رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان و «آندرئاس پراتمان» سفیر آلمان در دوشنبه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش رادیو برون مرزی صدای خراسان به نقل از فارس ،دراین دیدار مسائل مربوط به توسعه روابط دو کشور در زمینه های اقتصادی، تجاری، آموزش و پرورش، بهداشت و حفاظت اجتماعی بررسی شد.

رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان در ابتدای این دیدار از سفیر آلمان برای نگرش ویژه «برلین» در بین کشورهای اتحادیه اروپا به مشکلات «دوشنبه» قدردانی کرد.

ظهوراف در این ملاقات با تاکید بر علاقه مندی مجلس نمایندگان تاجیکستان برای توسعه ارتباطات بین پارلمانی با آلمان به ایجاد گروه دوستی میان پارلمان های دو کشور در ماه می سال 2016 میلادی اشاره کرد.

همچنین در این دیدار به کمک های آلمان به تاجیکستان در چارچوب برنامه و طرح های مختلف اشاره و تاکید شد که از زمان برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور دولت آلمان به تاجیکستان 100 میلیون یورو تخصیص داده شده است.

 یکی ازطرحهای مهمی که با حمایت مالی آلمان در تاجیکستان در حال اجرا است، ساخت نیروگاه برق آبی «سیبزار» در استان بدخشان این کشور است.

طرفین خاطرنشان کردند که در ماه آگوست سال گذشته میلادی تاجیکستان و آلمان توافقنامه 27 میلیون یورویی را در زمینه همکاری مالی امضا کردند.

ظهوراف در بخش دیگری این ملاقات خطاب به سفیر آلمان خواستار بررسی مسئله افزایش تعداد دانشجویان تاجیک در دانشگاه های آلمان شد.

در حال حاضر روابط میان تاجیکستان و آلمان با 40 سند حقوقی که قبلا امضا شده،ادامه دارد.

کلیدواژه