فروردین ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۸:۳۵ Asia/Dushanbe
  • مخالفت تاجیکستان با درخواست وکیل آمریکایی برای دفاع از حقوق ژنرال زندانی تاجیک

مقامات تاجیکستان درخواست یک وکیل مدافع آمریکایی برای دفاع از حقوق غفار میرزایف ژنرال زندانی و فرمانده پیشین گارد ریاست جمهوری این کشور را رد کرده اند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اخبارآسیای مرکزی، مقامات دادگستری تاجیکستان در پاسخ به درخواست اسکات مارتین وکیل مدافع آمریکایی برای بررسی دوباره پرونده ژنرال غفار میرزایف گفته اند که وکلای مدافع خارجی به غیر از موارد اقتصادی نمی توانند در امور قضایی این کشور مداخله کنند.

ژنرال غفارمیرزایف فرمانده پیشین گارد ریاست جمهوری، رییس سابق آژانس دولتی مبارزه با مواد مخدر و رییس کمیته ملی المپیک تاجیکستان درسال 2004 بازداشت و به اتهام تلاش برای کودتا، خرید غیرمجاز سلاح ومهمات  و سوءاستفاده ازسمت  در سال 2006 به زندان ابد محکوم شد.

 اسکات مارتین وکیل مدافع آمریکایی اخیرا به  درخواست خانواده این ژنرال زندانی تاجیک  برای بازبینی پرونده وی به دوشنبه  آمد، اما مقامات قضایی تاجیکستان  مجوز این کار را به او ندادند.

 وی گفته است که اعضای خانواده غفارمیرزایف ازملاقات و تماس تلفنی با او محرومند و تنها خواهرش می تواند در یک سال دو بار با برادرش دیدارکند.

این وکیل آمریکایی این نوع محدودیت درقبال میرزایف  را مغایر با  تعهدات بین المللی تاجیکستان می داند.

 

کلیدواژه