اردیبهشت ۰۳, ۱۳۹۹ ۰۱:۴۲ Asia/Dushanbe
  • پیشنهاد امام‌علی رحمان برای افزایش مبلغ جریمه نقض قانون تنظیم مراسم

رییس جمهوری تاجیکستان پیشنهاد کرده است که میزان مبلغ جریمه افرادی که قانون تنظیم جشن و مراسم این کشور را پایمال می کنند افزایش یابد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اسپوتنیک، امام‌علی رحمان گفته است که در تاجیکستان هنوز هم تعدادی از مقامات حکومتی، فعالان بخش خصوصی، کارمندان مراکز مذهبی و برخی بانوان اقدام به برگزاری مراسمی می‌کنند که با اسرافکاری، تظاهر و زیاده روی همراه می باشد و خلاف قانون تنظیم جشن و مراسم در این کشور است. 

رحمان خواستار افزایش مبلغ جریمه مالی افراد نقض کننده قانون جشن و مراسم در تاجیکستان شده و دستور داده است که نهادهای مسول دولتی طرح اصلاح بند مربوط به جریمه مالی این افراد را تدوین و برای بررسی و تصویب به حکومت و مجلس قانون‌گذاری تاجیکستان ارائه کنند.

همه ساله در تاجیکستان هزاران نفر به اتهام نقض قانون تنظیم جشن و مراسم در دادگاههای این کشور به پرداخت جریمه مالی محکوم می شوند.

با اصلاح این قانون در سال 2017 افراد متخلف از جمله کارمندان دولت به میزان 25 هزار سامانی جریمه می‌شدند اما اگر روحانیان مسلمان و فعالان بخش خصوصی متهم باشند، باید 35 هزار سامانی جریمه پرداخت نمایند.

همچنین در صورت تکرار موارد نقض بندهای قانون تنظیم جشن و مراسم برای این افراد به ترتیب پرداخت جریمه مالی به میزان 40 تا 50 هزار سامانی مقرر شده است.

قانون تنظیم جشن و مراسم در سال 2007 در تاجیکستان اجرا شد و بارها مورد اصلاح قرار گرفت.

کلیدواژه