تیر ۰۴, ۱۳۹۹ ۰۹:۲۳ Asia/Dushanbe
  • نخستین پرواز تاجیک ایر از دوشنبه به بدخشان پس از 16 ماه

شرکت هواپیمایی تاجیک ایر روز سه شنبه نخستین پرواز خود را به 16 مسافر از دوشنبه به بدخشان پس از یک 16 ماه وقفه از دوشنبه به شهر خاروغ بدخشان انجام داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل سامانه اسپوتنیک، شکر‌خدا دادخدا خلبان هواپیمای آنتونوف - 28 گفته است که با افزایش تعداد مسافران زمینه پروازهای بیشتر شرکت تاجیک ایر از دوشنبه به مقصد خاروغ در آینده فراهم خواهد شد.

قبلا برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی از گرانی قیمت بلیت هواپیما در مسیر دوشنبه-خاروغ که 900 سامانی اعلام شده است، انتقاد کرده بودند.

با این حال به دلیل طولانی و کوهستانی بودن مسیر زمینی دوشنبه-خاروغ که 16 تا 17 ساعت زمان می‌برد، تعدادی دیگری از کاربران شبکه‌های اجتماعی انتقال بیماران، کودکان و افراد کهنسال را با هواپیما از خاروغ به دوشنبه مناسب می‌دانند.

شهر خاروغ مرکز ولایت بدخشان تاجیکستان در ارتفاع دو هزار و 200 متری سطح دریا واقع شده است و به دلیل وجود  کوهستان‌های بلند در مسیر دوشنبه به این منطقه تنها هواپیماهای یاک 40 و انتون‌اف 28 می‌توانند به این منطقه پرواز کنند چرا که هواپیماهای بویینگ توان پرواز به این منطقه کوهستانی را ندارند.

کلیدواژه