تیر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ Asia/Dushanbe
  • حکیم اف: جریمه افراد بدون ماسک راه رشوه خواری را باز می‌کند

حقوقدان تاجیک از تصویب قانون کیفری تاجیکستان برای جریمه مالی افرادی که بدون داشتن ماسک از خانه بیرون می آیند، انتقاد کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اسپوتنیک، شاکرجان حکیم‌اف با اشاره به به تصویب بند جریمه افراد بدون ماسک در قانون کیفری تاجیکستان به مبلغ از 116 تا 290 سامانی که به امضای رییس جمهوری این کشور نیز رسیده است گفت: در شرایط فعلی تاجیکستان این اقدام راه دیگری را برای رشوه خواری و فساد مالی کارمندان انتظامی باز خواهد کرد.

به اعتقاد حکیم اف هدف از جریمه‌ها کمک به کاهش کسری بودجه حکومت است که در شرایط گسترش ویروس کرونا به شدت با کمبود منابع مالی روبه رو است اما در شرایط ناچیز بودن میزان حقوق ودست‌مزدها و گستردگی فساد مالی و رشوه خواری در تاجیکستان به ویژه میان کارمندان ادارات انتظامی که باید مجری این قانون باشند، این اقدام موجب دست به فساد بیشتر زدن کارمندان پلیس خواهد شد.

حقوقدان تاجیک در توضیح نظر خود گفت در تاجیکستان مردم عادت کرده اند در صورت سرپیچی از قوانین از جمله مقررات راهنمایی و رانندگی، به جای پرداخت اصل مبلغ جریمه با دادن رشوه ناچیز به کارمندان انتظامی نجات یابند و هر دو طرف از این معامله راضی می باشند.

کلیدواژه