سرگردانی پنج ساله مشتریان دو بانک ورشکسته تاجیکستان
(last modified Sat, 25 Jul 2020 16:23:09 GMT )
مرداد ۰۴, ۱۳۹۹ ۲۱:۲۳ Asia/Dushanbe
  • سرگردانی پنج ساله مشتریان دو بانک ورشکسته تاجیکستان

مشتریان دو بانک ورشکست شده صادرات و سرمایه گذاری کشاورزی در تاجیکستان پنج سال است که نمی‌توانند مبلغ‌های به امانت گذاشته خود را پس بگیرند و توانای خرید اموال ارائه شده از سوی این دو بانک را نیز ندارند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اخبار آسیای مرکزی، تعدادی از مشتریان مال باخته این دو بانک از رییس جمهوری تاجیکستان درخواست کرده اند که برای حل مشکل آنان مساعدت کند.

گفته می شود که دو بانک باید مبلغ شش میلیون و 500 هزار دلار پس انداز مشتریان خود را به آنان پرداخت کنند اما طی پنج سال گذشته در این مورد هیچ پیشرفتی مشاهده نشده است.

جمشید نورمحمدزاده رییس بانک ملی تاجیکستان مدعی است که در این ماجرا مشتریان این دو بانک نیز مقصر می باشند که از خرید اموال این دو نهاد مالی برای جبران مبلغ های خویش خودداری می کنند.

اما میرزا خواجه صمداف یکی از مشتریان که 200 هزار دلار طلبکار است می گوید که قیمت هر متر مربع خانه‌های مصادره شده این بانک‌ها دو برابر بیش از ارزش خانه‌های معمولی می باشد و به جای 400 تا 900 دلار اعلام شده است.

به گفته وی با چنین شرایطی هیچ مشتری مالباخته ای قدرت خرید این اموال را برای جبران خسارت مبلغ‌های خویش ندارد.

بانک ملی تاجیکستان قبلا اعلام کرده بود که فروش اموال بانک‌های ورشکست شده این کشور از طریق مزایده اجرا می شود و بازپرداخت مبلغ‌های مشتریان از این بانک‌ها تنها پس از تسویه حساب بدهی مالی این مراکز با ادارات و سازمان‌های دولتی امکان‌پذیر خواهد بود.

کلیدواژه