مرداد ۰۵, ۱۳۹۹ ۱۸:۴۴ Asia/Dushanbe
  • خطر ساخت آپارتمانهای بلند در مسیرپروازهواپیماها دردوشنبه

تنارخ نگارو نویسنده تاجیک معتقد است که ساخت آپارتمانهای بلند درمسیر پروازهواپیماها در پایتخت تاجیکستان خطرات زیادی را به دنبال دارد که اکنون نادیده گرفته می شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اخبار آسیای مرکزی، غفور شیر محمداف معتقد است که در زمان شوروی درمسیر پرواز هواپیماها از فرودگاه دوشنبه درچند خیابان آپارتمانهای بلند نمی ساختند تا دراین مورد اخلال ایجاد نشود.

اما اکنون بدون توجه به مسایل ایمنی که لحظات نشست و برخواست هواپیماها در فرودگاه دوشنبه حساس ترین موضوع می باشد، درمسیر حرکت این وسایل آپارتمانهای بلند احداث می کنند که ارتفاع ساختمانهای مسکونی 14 طبقه ای بیش از 60 مترمی باشد،ازاین رو فاصله بین هواپیماهای مسافربری هنگام پرواز و نشست با این ساختمانها  چند متر بیشتر نیست که می تواند خطرات غیرقابل پیش بینی به دنبال داشته باشد.

همچنین درمسیرفرود و برخواست هواپیماها فانوسهای نصب شده که با دقت بالا هواپیما را هدایت می کند و درصورت وجود وسایل فلزی درترکیب مصالح ساختمانی آپارتمانهای بلند، امکان انحراف ازمسیرنیز وجود دارد که جان خلبان و مسافران را با خطر جدی رو به رو می کند.

فرودگاه بین المللی دوشنبه درمرکز این شهر و دروسط ساختمانهای مرتفع  واقع  شده است.

کلیدواژه