مرداد ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷ Asia/Dushanbe
  • کاهش درآمد مهاجران و اجرا نشدن بخش درآمدی بودجه حکومت تاجیکستان

کاهش شدید درآمد ارسالی کارگران مهاجر و اجرا نشدن بخش درآمدی بودجه حکومت تاجیکستان به دلیل گسترش ویروس کرونا تاثیر قابل ملاحظه ای بر اقتصاد این کشور رسانده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانهpressa.tj ، بانک جهانی اعلام کرد در شش ماه نخست امسال میزان درآمد ارسالی کارگران مهاجر تاجیک از روسیه به دلیل گسترش ویروس کرونا در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 80 درصد برابر با بیش از یک میلیارد و 250 میلیون دلار کاهش یافته است.

همچنین به گفته مقامات خدمات دولتی مالیات تاجیکستان در شش ماه نخست امسال اجرای بخش درآمدی بودجه حکومت تنها نزدیک به 93 درصد تامین شده که به معنی پرداخت نشدن 372 میلیون سامانی مالیات است.

تعطیلی مراکز تولیدی، صنعتی و خدماتی به دلیل گسترش ویروس کرونا در شش ماه نخست امسال موجب کاهش درآمدهای مالیاتی شده و پرداخت حقوق و دست مزد کارمندان و بازنشستگان را با مشکل روبه رو کرده است.

از سوی دیگر بیش از 12 هزار نفراز فعالان بخش خصوص در شش ماه نخست امسال مجوز خود را به دلایل مختلف لغو کرده اند که این مسأله نیز موجب کاهش مالیات پرداختی و تامین نشدن بخش درآمدی بودجه حکومت تاجیکستان شده است.

کلیدواژه