شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲ Asia/Dushanbe
  • تاکید نامزد غیرحزبی انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان بر ورود به رقابت های انتخاباتی

وکیل مدافع جوان خاروغی که خود را به عنوان نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری امسال تاجیکستان مطرح کرده، پس از گفتگو با مقامات حکومت محلی اعلام کرده است که برای ثبت نام و رقابت در انتخابات به تلاشهای خود ادامه خواهد داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اخبار آسیای مرکزی، فرامرز ایرگش اف که پس از اعلام نامزدی خود در انتخابات از سوی مقامات حکومت محلی فراخوانده شد گفته است که مقامات ولایت بدخشان نگران بوده اند که گروههای سیاسی مخالف حکومت تاجیکستان از نامزدی وی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

وی به مقامات محلی اطمینان داده است که نامزدی مستقل است و به هیچ حزب و گروه سیاسی وابسته نیست.

فرامرز ایرگش اف مدعی است که تا به حال موفق شده است 48 هزار امضا از 250 هزار امضای مورد نیاز را برای ثت نام به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان جمع آوری کند و به زودی این حد نصاب را پشت سر خواهد گذاشت.

وی محور اصلی برنامه انتخاباتی خود را مبارزه با بی عدالتی اجتماعی و فساد و رشوه خواری در تاجیکستان عنوان کرده است.

قانون انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان پیشنهاد نامزدها را تنها از طریق احزاب سیاسی، اتحادیه های صنفی و سازمانهای اجتماعی مجاز می داند.

با این حال فرامرز ایرگش اف 30 ساله معتقد است که این قانون به صراحت پیشنهاد نامزدهای مستقل را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان ممنوع  نمی کند.

 

کلیدواژه