مهر ۱۰, ۱۳۹۹ ۰۹:۱۴ Asia/Dushanbe
  • ارزیابی کارشناسان سیاسی از انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان

بیشتر کارشناسان معتقدند که انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان برای جامعه جذابیت زیادی ندارد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اخبار آسیای مرکزی، دلیل این بی توجهی، شرایط کرونایی، نبود رقابت های واقعی و پایین آمدن سطح زندگی مردم عنوان می شود.

عبدالملک قادراف کارشناس تاجیک معتقد است که بیشتر نامزدهای این دور از انتخابات ریاست جمهوری، در گذشته نیز نامزد شده و رای نیاورده بودند و عملا تلاش می کنند که به وجود رقابت تظاهر شود.

مهدی صابر کارمند مرکز پژوهشهای راهبردی وابسته به نهاد ریاست جمهوری تاجیکستان نیز می گوید که این یک واقعیت است که انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان مورد بی توجهی عمومی است.

وی معتقد است مردم به فکر به دست آوردن یک لقمه نان و تامین منابع معیشتی خانواده های خود هستند که در شرایط گسترش ویروس کرونا بدتر شده است، ازاین رو ده روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فضای رقابتی شدیدی در تاجیکستان مشاهده نمی شود.

 امامعلی رحمان نامزد حزب خلقی دموکراتی، رستم لطیف‌زاده نامزد حزب کشاورزی، عبدالحلیم غفاراف نامزد حزب سوسیالیست، رستم رحمت زاده نامزد حزب اصلاحات اقتصادی و معراج عبدالله‌ اف نامزد حزب کمونیست تاجیکستان در انتخابات ریاست جمهوری روز11 اکتبراین کشور رقابت خواهند کرد.

 

کلیدواژه