مهر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۸:۳۴ Asia/Dushanbe
  • مراسم سوگند رحمان روز 30 اکتابر برگزار می گردد
    مراسم سوگند رحمان روز 30 اکتابر برگزار می گردد

رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان از برگزاری نشست مشترک هردو مجلس این کشور به منظور برگزاری مراسم سوگند امام علی رحمان رییس جمهوری در روز 30 اکتبر سال جاری خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاج ویک، محمد طاهر ذاکرزاده با امضای فرمانی زمینه نشست مشترک مجالس نمایندگان و ملی این کشور برای برگزاری مراسم سوگند امام علی رحمان رییس جمهوری را فراهم ساخت.مراسم سوگند امامعلی رحمان که برای بار پنجم درانتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان در روز 11 اکتبر سال جاری به پیروزی رسید شامل دو بخش می شود: نخست مراسم سوگند وی به عنوان رییس جمهوری تازه انتخاب شده در کاخ سامان برگزار می شود و در بخش دوم رژه  نیروهای مسلح  مقابل کاخ ملت برنامه ریزی شده است.

درمراسم سوگند وی در کاخ سامان اعضای دولت و نمایندگان هردو مجلس تاجیکستان حضورخواهند یافت.اما به دلیل گسترش ویروس کرونا شرکت نمایندگان و سفیران کشورهای خارجی درمراسم سوگند امام علی رحمان برنامه ریزی نشده است.

کمیسیون مرکزی انتخابات تاجیکستان ، نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد که براساس آن  از چهارمیلیون و 221 هزار و 78 رای ریخته شده به صندوق‌ها 9. 90 درصد آرا به نفع امام علی رحمان بود.

کلیدواژه