آبان ۰۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ Asia/Dushanbe
  • برنامه رشد در ایشکاشیم، ونچ، روشان، راشت قلعه و مرغاب اجرا نشده است
    برنامه رشد در ایشکاشیم، ونچ، روشان، راشت قلعه و مرغاب اجرا نشده است

رییس ولایت بدخشان اعلام کرد که برنامه رشد اقتصادی و اجتماعی این منطقه در سال 2020 به علت نتیجه نادرست بودن طرحهای ارایه شده اجرایی نشده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه نشریه جمهوریت، یادگار فیض اف در نشست شورای نمایندگان ولایت بدخشان گفته است: امسال برای اجرای برنامه رشد اقتصادی واجتماعی در نواحی ایشکاشیم، ونچ، روشان، راشت قلعه ومرغاب هیچ اقدامی نشده است.

وی افزود: در تعداد دیگری از نواحی این ولایت‌ها تنها 20 درصد از برنامه رشد اقتصادی واجتماعی اجرایی شده که غیر قابل پذیرش است.

 از دیدگاه رییس ولایت بدخشان علت اصلی این نابسامانی، برنامه ریزی‌های نادرستی است که منابع مالی طرح‌های پیش‌بینی شده را مشخص نکرده و از سوی دیگر امیدواری به دریافت کمکهای خارجی نیز برآورده نشده است.

 

به گفته فیض اف برای رشد اقتصادی و اجتماعی ناحیه ونج سالانه 17 میلیارد سامانی پیش‌بینی شده است که چنین رقمی در بودجه ولایت بدخشان وجود ندارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل کوهستانی بودن ولایت بدخشان تامین منابع مالی موردنیاز برای رشد اقتصادی و اجتماعی نواحی این منطقه از حساب دریافت مالیات غیرممکن است، زیرا فعالیت‌های اقتصادی وتجاری در حدی نیست که زمینه پرداخت مالیات کافی برای اجرای برنامه های رشد اقتصادی و اجتماعی را فراهم کند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه