آبان ۰۹, ۱۳۹۹ ۲۳:۰۴ Asia/Dushanbe
  • 500 گردن آویز \\\\\\\
    500 گردن آویز \\\\\\\"ضد کرونا\\\\\\\" از داروخانه های خجند جمع آوری شد

اداره نظارت بر فعالیت مراکز درمانی ولایت سغد از مصادره 500 گردن آویز "ضد کرونا" در داروخانه های شهر خجند و جریمه خلافکاران خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاج ویک، سلطان رحمان زاده رییس اداره نظارت بر فعالیت مراکز درمانی ولایت سغد گفته است که اخیرا از خارج به شمال تاجیکستان به طور قاچاقی تعداد زیادی از گردن آویزهای موسوم بهVirus Shut Out وارد کرده اند که بی خاصیت است و فروشندگان آن به مبلغ 2 هزار و 900 سامانی جریمه خواهند شد.

اکنون مقامات انتظامی سغد به دنبال وارد کنندگان این گردن آویزها هستند.

  • سوء استفاده خلافکاران از کرونا

مصادره این گردنبندها زمانی آغاز شد که فروشندگان در برابر دریافت 10 تا 30 سامانی از خریداران بدون تشخیص آزمایشگاهی و مجوز پزشکان این گردن آویزها را به آنان می فروختند.

با این حال در اینترنت هم تبلیغات فروش این وسایل به قیمت 890 روبل روسی وجود دارد که ادعا می شود نزدیک به 98 درصد ویروس کرونا را خنثی می کند و به مدت 30 روز از توان حفاظتی برخوردار است.

همچنین ادعا می شود از دیگر خواص این گردن آویز، حفاظت افراد از ویروس کرونا در فاصله 1 تا 3 متر در کوچه و خیابان‌ها، مرکزهای عمومی و تجاری و وسایل نقلیه عمومی است.

اداره نظارت بر فعالیت مراکز درمانی ولایت سغد از مردم خواسته است که به این تبلیغات باور نکنند زیرا این وسایل هیچ نوع خاصیت مقابله با کووید 19 را ندارد و نوعی کلاه برداری است.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه