آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ Asia/Dushanbe
  • گسترش کرونا بدهی مالیاتی را در تاجیکستان افزایش داده است
    گسترش کرونا بدهی مالیاتی را در تاجیکستان افزایش داده است

بدهی مالیاتی مراکز صنعتی و خدماتی در تاجیکستان از ابتدای امسال با 440 میلیون سامانی افزایش به یک میلیارد سامانی (معادل 96 میلیون و 600 هزاردلار) رسیده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اسپوتنیک، بخش عظیمی از این بدهی مالیاتی متعلق به شرکتها و مراکز دولتی است که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با افزایش قابل ملاحظه‌ای رو به رو شده است.

در میان این شرکتها و موسسات نام نیروگاه برق آبی سنگتوده 1 با 115 میلیون سامانی بدهی، نیروگاه برق آبی راغون با 44 میلیون سامانی، شرکت آلومینیوم با 22 میلیون سامانی، شرکت دولتی مخابرات و ارتباطات با نزدیک به 19 میلیون سامانی و فرودگاه بین المللی دوشنبه با 67 میلیون و800 هزار سامانی بدهی به عنوان بدهکاران بزرگ مالیاتی مشاهده می شود.

 

بر این اساس در 10 ماه گذشته به بودجه حکومت تاجیکستان 7 میلیارد و 400 میلیون سامانی (معادل 93 میلون دلار) واریز شده که برابر با 92 و یک دهم درصد از برنامه پیش‌بینی شده و 647 میلیون سامانی کمتر از برنامه است.

یکی از عامل‌های اصلی این کسری، گسترش ویروس کرونا، کاهش فعالیتهای اقتصادی، از رونق افتادن گردشگری وناتوان شدن مراکز صنعتی وخدماتی تاجیکستان عنوان می شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

کلیدواژه