تلاش بانک ملی تاجیکستان برای کسب دوباره اعتماد مشتریان
رییس بانک ملی تاجیکستان از تلاش این نهاد برای کسب دوباره اعتماد مشتریان به نظام بانکی این کشور خبر داد.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاج ویک، جمشید نورمحمدزاده گفته است که از طریق تقویت خدمات اینترنتی، افزایش تعداد دارندگان کارتهای بانکی و تسهیل در روند دریافت وام ها تلاش خواهد شد که اعتماد مردم به نظام بانکی تاجیکستان بازگردد.
این درحالی است که از سال 2016 نظام بانکی تاجیکستان با بحران مالی رو به رو شده است و این مراکز نمی توانند سپردههای مشتریان خود را بازپرداخت کنند.
از این رو دو بانک صنعت و فانان بانک و بیش از 20 موسسه مالی و اعتباری، لغو مجوز و دو بانک صادرات و سرمایه گذاری کشاورزی ورشکست شده اند و توان بازپرداخت سپرده های مشتریان خود را ندارند.
ازاین رو تعداد زیادی ازمردم ترجیح می دهند که پولهای خود را در خانه نگه دارند.
درتاجیکستان 19 بانک، 28 صندوق مالی و 25 موسسه مالی واعتباری فعالیت می کنند که تعداد زیادی ازموسسات مالی و اعتباری در آستانه لغو مجوز قرار گرفته ند.
بیشتر بخوانید: