آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۸:۲۳ Asia/Dushanbe
  • بخش درآمدی بودجه 2021 تاجیکستان 6.1 درصد بیشتر از بودجه امسال است
    بخش درآمدی بودجه 2021 تاجیکستان 6.1 درصد بیشتر از بودجه امسال است

پارلمان تاجیکستان در نشستی پیش‌نویس قانون بودجه سال 2021 این کشور را تصویب کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری فارس، «فیض الدین قهارزاده» وزیر دارایی تاجیکستان این لایحه را به نمایندگان پارلمان ارائه و اعلام کرد بخش درآمدی بودجه در سال آینده 27.6 میلیارد سامانی برنامه ریزی شده که 1.6 میلیارد سامانی یا 6.1 درصد بیشتر از بودجه سال 2020 است.

وی رشد بخش درآمدی بودجه را با پیدا کردن منابع جدید مالیات، افزایش جمع‌آوری مالیات‌های اساسی مانند مالیات بر ارزش افزوده، مالیات غیر مستقیم، مالیات بر درآمد و همچنین تامین رشد واقعی اقتصاد و ایجاد مشاغل جدید مرتبط دانست.

به گفته قهار زاده، هزینه‌های بودجه تاجیکستان در سال 2021 نیز 28.1 میلیارد سامانی پیش بینی شده که 1.7 میلیارد سامانی بیشتر از مبلغ این بخش در بودجه سال 2020 است.

وزیر دارایی تاجیکستان افزود: به طور خاص در بودجه سال آتی برای بخش آموزش و پرورش 5.6 میلیارد سامانی، بخش بهداشت 2.3 میلیارد سامانی ، حفاظت اجتماعی 4.2 میلیارد سامانی و فرهنگ و ورزش 1.1 میلیارد سامانی پیش بینی شده که همه آنها نسبت به گذشت است.

قهارزاده گفت: برای بخش مسکن و خدمات اجتماعی نیز در بودجه سال آتی 1.3 میلیارد سامانی و سوخت و انرژی 3.8 میلیارد سامانی اختصاص یافته و 2.1 میلیارد سامانی دیگر هم مانند سال قبل برای تکمیل نیروگاه برق آبی «راغون» هزینه می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه