آذر ۰۴, ۱۳۹۹ ۱۵:۰۵ Asia/Dushanbe
  • نزدیکان آدینه اف مدعی شده اند که افسران وزارت کشور آنها را بازجویی کرده اند
    نزدیکان آدینه اف مدعی شده اند که افسران وزارت کشور آنها را بازجویی کرده اند

بستگان محمدمراد آدینه اف معاون رئیس حزب مخالف سوسیال دمکرات تاجیکستان که سه روز پیش ناپدید شده است گفته اند که پلیس آنها را بازجویی کرده است، موضوعی که وزارت کشور تاجیکستان آن را رد می‌کند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از رسانه های محلی تاجیکستان؛ نصرت الله محمود زاده سخنگوی وزارت کشور تاجیکستان خبر بازجویی و دستگیری نزدیکان آدینه اف را رد کرده و گفته است آخرین بار بستگان آدینه اف در رابطه با ضرب و شتم یک زن به اداره پلیس دعوت شده اند.

نزدیکان محمدمراد آدینه اف مدعی شده اند که افسران وزارت کشور در شهر حصار آنها را بازجویی و برخی را بازداشت کرده اند.

محمدمراد آدینه اف پس از آنکه در صفحه فیس بوک خود از رستم امامعلی شهردار دوشنبه اجازه تظاهرات روبه روی کاخ ریاست جمهوری را خواسته بود  به طرز مرموزی ناپدید شد و تا کنون نزدیکان او موفق نشده اند با او ارتباط برقرار کنند.

اگر چه به درخواست آدینه اف جواب رسمی داده نشد اما افرادی ناشناس به طرفداری از دولت او را هدف تهاجم لفظی قرار دادند.

همسر یکی از برادران این سیاستمدار مخالف در مصاحبه با رسانه ها گفته است که سه پسر وی بازجویی شده اند در حالی که  ما چندین سال است با خانواده آدینه اف ارتباطی نداریم.

زایراف: از سرنوشت محمود آدینه اف بی اطلاعیم

رحمت الله زایراف رهبر حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان هم با ابراز بی اطلاعی از سرنوشت محمدمراد آدینه اف در گفتگو با رسانه های تاجیکستان گفته است: سعی می‌کنیم متوجه شویم چه اتفاقی برای او افتاده است و امیدواریم تلاش های ما در این زمینه نتیجه دهد.

به گفته شاکرجان حکیم اف معاون رییس حزب سوسیال دموکرات آخرین بار  آدینه اف روز شنبه با تلفن شخص دیگری تماس گرفته و از بازداشت خانواده و دوستانش به دست پلیس حصار خبر داده است.

آدینه اف و ماجرای ضرب و شتم پسر در ماه اکتبر

در ماه اکتبر امسال محمدمراد آدینه اف گفته بود افراد ناشناس به پسرش حمله کرده و بینی او را شکسته و از ناحیه سر به او آسیب وارد کردند.

وی مدعی شده بود که "مقامات دولتی با این روش می خواهند من و سایر منتقدان دولت را بترسانند ".

وزارت کشور تاجیکستان این اظهارات آدینه اف را تکذیب کرده و گفته بوددند پسر آدینه اف در حالت مسمومیت الکلی با مشتریان رستورانی در شهر حصار درگیر شده بود.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

کلیدواژه