آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ Asia/Dushanbe
  • وزارت کشور تاجیکستان: آدینه اف تلاش می کند در نظم عمومی خلل ایجاد کند
    وزارت کشور تاجیکستان: آدینه اف تلاش می کند در نظم عمومی خلل ایجاد کند

سخنگوی وزارت کشور (کارهای داخله) تاجیکستان اعلام کرد که بستگان معاون حزب سوسیال دموکرات این کشور که مدعی اند وی از 20 نوامبر ناپدید شده است در این مدت برای پیدا کردن او به مقامات انتظامی مراجعه نکرده اند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاپ تی جی، نصرت الله محمود زاده دوم دسامبر اعلام کرد که تا به حال بستگان محمدمراد آدینه اف برای پیگیری ناپدید شدن وی با مقامات انتظامی تماسی نگرفته اند.

منابع این وزارتخانه می گویند که آدینه اف همواره تلاش می کند در نظم عمومی خلل ایجاد کند و ثبات کشور را بر هم بزند.

 

این در حالی است که گفته می شود محمد مراد آدینه اف پس از آنکه در صفحه فیس بوک خود از رستم امامعلی شهردار دوشنبه اجازه برگزاری تظاهرات رو به روی کاخ ریاست جمهوری را خواسته بود به طرز مرموزی ناپدید شد و تا کنون نزدیکانش موفق نشده اند با او ارتباط برقرار کنند.

رحمت الله زایراف رییس حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان هم با ابراز بی اطلاعی از سرنوشت محمد مراد آدینه اف گفته است: سعی می‌ کنیم متوجه شویم چه اتفاقی برای او افتاده است و امیدواریم تلاش‌های ما در این زمینه نتیجه دهد.

به گفته شاکر جان حکیم اف معاون دیگر رییس حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان نیروهای انتظامی موظفند ماجرای ناپدید شدن آدینه اف را پیگیری کنند.

حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان از گروه های مخالف حکومت در این کشور است و محمد مراد آدینه اف معاون رییس این حزب  بیشتر سرنوشت زندانیان سیاسی و بازداشت‌های غیرقانونی در این کشور را پیگیری می کرد.

 

بیشتر بخوانید:

 

کلیدواژه