آذر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲ Asia/Dushanbe
  • مقامات تاجیکستان: پرونده محمد مراد آدینه اف  سیاسی نیست
    مقامات تاجیکستان: پرونده محمد مراد آدینه اف سیاسی نیست

رییس حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان ازمخالفت مقامات قضایی این کشور برای جذب وکیل حقوقی در دفاع ازمحمد مراد آدینه اف معاون بازداشت شده این حزب خبر داد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه آسیا پلوس، رحمت الله زائراف اعلام کرد که این مقامات گفته اند پرونده محمد مراد آدینه اف  سیاسی نیست و او به اتهام اوباشی و بر هم زدن نظم عمومی بازداشت شده است و نیازی هم برای جذب وکیل مدافع از سوی حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان وجود ندارد.

 زائراف همچنین تاکید کرده است که تلاش وی برای ملاقات با معاون بازداشت شده اش در بازداشتگاه دادستانی ناحیه حصار بدون نتیجه بوده است ولی بازهم سعی خواهد کرد که او را ببیند.

این درحالی که دادستانی کل تاجیکستان از تشکیل پرونده جنایی علیه محمد مراد آدینه اف معاون حزب سوسیال دموکرات این کشور به اتهام اوباشی وبرهم زدن نظم عمومی خبر داد .

در بیانیه  دادستانی کل تاجیکستان با اشاره به بازداشت محمد مراد آدینه اف تاکید شده است: دلیل بازداشت وی تهدید کارمندان اداره نظام وظیفه ناحیه حصاربوده و علیه او به اتهام اوباشی وبرهم زدن نظم عمومی پرونده جنایی تشکیل شده است. زیرا وی با اعتراض به اعزام یکی از فرزندانش به خدمت نظام وظیفه این اقدام را غیرقانونی خوانده و با کارمندان اداره نظام وظیفه ناحیه حصار درگیرشده است.

وی با آمدن کارمندان پلیس ازمحل حادثه فرارکرد که در نهایت پس ازگذشت نزدیک به سه هفته از این ماجرا آدینه اف در شهر دوشنبه شناسایی و بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: 

 

کلیدواژه