دی ۰۲, ۱۳۹۹ ۰۹:۵۱ Asia/Dushanbe
  • به ذوالفقار آدینه‌اف گفته شده است که از مصاحبه با خبرنگاران خودداری کند
    به ذوالفقار آدینه‌اف گفته شده است که از مصاحبه با خبرنگاران خودداری کند

بستگان ذوالفقار آدینه اف منشی محمد مراد آدینه اف معاون بازداشت شده حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان از آزادی وی ازبازداشتگاه موقت پلیس ناحیه حصار خبر دادند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاپ تی جی، نزدیکان ذوالفقار آدینه اف گفته اند که وی پس از 15  روز بدون اعلام اتهام آزاد شده است.

آدینه اف چهارم دسامبر پس از شرکت در نشست مطبوعاتی رحمت الله زائراف رییس حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان که به ماجرای ناپدید شدن محمد مراد آدینه اف معاون این حزب اختصاص داشت به دست کارمندان پلیس بازداشت شده است

 

مقامات پلیس ناحیه حصار  از دادن توضیح درباره علت بازداشت و آزادی  ذوالفقار آدینه اف خودداری کرده اند و به او گفته شده است که از مصاحبه با خبرنگاران خودداری کند.

 همچنین با وجود عذرخواهی محمد مراد آدینه اف معاون بازداشت شده حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان از کارمندان اداره نظام وظیفه ناحیه حصار، وی همچنان دربازداشت به سرمی برد.

قبلا دربیانیه دادستانی کل تاجیکستان با اشاره به بازداشت محمد مراد آدینه اف تاکید شده بود «وی با اعتراض به اعزام یکی از فرزندانش به خدمت نظام وظیفه این اقدام را غیرقانونی  خوانده و پس از درگیری با کارمندان اداره نظام وظیفه ناحیه حصاربا رسیدن ماموران  پلیس از محل حادثه فرار کرده است.»

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه