دی ۰۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲ Asia/Dushanbe
  • وزارت کارهای داخله تاجیکستان بیشترین دزدی برق را مربوط به نانوایی ها، حمام ها و قهوه خانه ها می داند
    وزارت کارهای داخله تاجیکستان بیشترین دزدی برق را مربوط به نانوایی ها، حمام ها و قهوه خانه ها می داند

کارمندان وزارت کارهای داخله تاجیکستان هنگام تحقیق و تفتیش مراکز بخش خصوصی بیشترین مورد دزدی برق را در حمام ها، نانوایی ها و قهوه خانه های شهر دوشنبه افشا کرده اند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه وزارت کارهای داخله تاجیکستان، در یک مورد مشخص شده است که در یک حمام خصوصی در کوچه هویدالله اف مالک آن چند شمارشگر خراب برق نصب کرده و در طبقه دوم این ساختمان 17 دانشجو اجاره نشین هستند که وسایل گرمایشی اتاق‌های آنان با سیم‌های خارج از شمارشگر فعالیت می کند.

در کوچه قزاقان در غرب شهر دوشنبه نیز مالک نانوایی خصوصی برای پخت نان در دو تنور از تجهیزات برقی استفاده می کند که جدا از شمارشگر سیم کشی شده اند و باید مبلغ 5 هزار سامانی جریمه پرداخت کند.

در مورد دیگر در کوچه علی‌شیر نوایی نیز مالک نانوایی برای استفاده از تجهیزات پرمصرف برقی به مبلغ 10 هزار سامانی جریمه شده است.

وزارت کارهای داخله تاجیکستان تاکید کرده است که در تعداد زیادی از قهوه خانه‌های شهر دوشنبه موردهای مانند دزدی برق افشا و مالکان این مرکزها به پرداخت جریمه محکوم شده اند.

 

 

در تاجیکستان برای شدت یافتن نظارت بر مصرف برق ستاد ویژه کشوری تأسیس شده است که نمایندگان وزارت کارهای داخله، دادستانی کل، کمیته دولتی امنیت ملی، آژانس دولتی مبارزه با فساد مالی، شرکت دولتی برق تاجیک و کمیته های دولتی امور زنان و خانواده و ورزش و جوانان را شامل می شود.

یکی از وظایف این ستاد افشاسازی سرقت برق، شناسایی بدهکاران بزرگ برقی و دعوت از مردم برای صرفه جویی در مصرف برق است.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه