دی ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۹:۱۶ Asia/Dushanbe
  • الترز:گسترش ویروس کرونا آسیب پذیری اقتصاد تاجیکستان را نشان داده است
    الترز:گسترش ویروس کرونا آسیب پذیری اقتصاد تاجیکستان را نشان داده است

نماینده بانک جهانی در تاجیکستان برنامه اصلاحات بنیادین اقتصادی در این کشور را در شرایط کرونایی ارایه کرده است که اجرای آن موجب ایجاد اشتغال و افزایش حقوق و دستمزدها خواهد شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاج ویک، یان پتر الترز با اشاره به وابستگی شدید بودجه حکومت تاجیکستان به مالیات پیشنهاد کرده است که مالیات بخش خصوصی در این کشور کاهش یابد و زمینه فعالیت برابر برای بخش خصوصی و کارخانه های دولتی فراهم شود.

وی افزود:هم اکنون مراکز وابسته به حکومت از امتیازات زیادی برخوردارند که در بخش خضوصی این تسهیلات وجود ندارد.

نماینده بانک جهانی در تاجیکستان همچنین بر بهره‌گیری حکومت تاجیکستان از فناوری‌های نوین مدیریت اقتصادی، اصلاحات در بخش کشاورزی، دیجیتالی کردن خدمات حمل و نقل، بانکها و سایر بخشها تاکید و اضافه کرد: استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی در صادرات محصولات نیز می تواند زمینه اشتغالزایی و افزایش ورود ارزهای خارجی به منظور حمایت از ارزش  پول ملی تاجیکستان را فراهم کند.

یان پتر الترز با تاکید بر ضرورت ماهش وابستگی حکومت تاجیکستان به درآمد ارسالی کارگران مهاجر تنها راه حل این مشکل را اشتغالزایی در داخل کشور دانست.

وی اظهار کرد: گسترش ویروس کرونا آسیب پذیری اقتصاد تاجیکستان را نشان داده و اثبات کرده است که با روشهای قبلی مدیریتی نمی توان از این بحران خارج شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

کلیدواژه