دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۹:۰۷ Asia/Dushanbe
  • محمد مراد آدینه اف و دو پسرش در بازداشت به سر می برند
    محمد مراد آدینه اف و دو پسرش در بازداشت به سر می برند

مقامات دادستانی ناحیه حصار علیه حبیب الله رضایف فرزند محمد مراد آدینه اف معاون بازداشت شده حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان اتهام اوباشی اعلام کردند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاپ تی جی، این در حالی است که خود محمد مراد آدینه اف و فرزند دیگرش شیخ الاسلام نیز با اتهام اوباشی اکنون در بازداشت به سر می برند.

دو فرزند محمد مراد آدینه اف در بازداشتگاه موقت ناحیه حصار و خود وی در بازداشتگاه شماره یک وزارت عدلیه تاجیکستان در شهر دوشنبه نگهداری می شوند.

با وجود عذرخواهی محمد مراد آدینه اف معاون بازداشت شده حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان از کارمندان اداره نظام وظیفه ناحیه حصار، وی همچنان در بازداشت است.

 

 

قبلا در بیانیه دادستانی کل تاجیکستان با اشاره به بازداشت محمد مراد آدینه اف تاکید شده بود: «وی با اعتراض به اعزام یکی از فرزندانش به خدمت نظام وظیفه این اقدام را غیرقانونی خوانده و پس از درگیری با کارمندان اداره نظام وظیفه ناحیه حصار با رسیدن ماموران پلیس از محل حادثه فرار کرده است.»

 

 

اتهام اوباشی براساس قانون جنایی تاجیکستان جریمه مالی یا 5 سال زندان را در پی دارد.

با این حال رحمت الله زائراف رییس حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان بازداشت معاونش و فرزندان وی را سیاسی می داند زیرا آدینه اف قبل از بازداشت با انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی، صادر شدن مجوز برگزاری تجمع در اعتراض به افزایش قیمتها در تاجیکستان را خواستار شده بود.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه