بهمن ۰۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ Asia/Dushanbe
  • ژنرال میرزا:در سال های اخیر شمار موارد خشونت در واحدهای نظامی کاهش یافته است
    ژنرال میرزا:در سال های اخیر شمار موارد خشونت در واحدهای نظامی کاهش یافته است

وزیر دفاع تاجیکستان در جمع نمایندگان پارلمان این کشور وجود خشونت در واحدهای نظامی وزارتخانه تحت امر خود را تایید کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازسامانه اسپوتنیک، ژنرال شیرعلی میرزا هنگام ارایه طرح قانون جدید خدمت نظام وظیفه به پارلمان تاجیکستان در پاسخ به پرسش سید جعفرعثمان زاده رییس حزب دموکرات درباره وجود خشونت در واحدهای نظامی  وزارت دفاع این کشور این موضوع را تایید و از آن ابراز تاسف کرد.

وزیر دفاع تاجیکستان در عین حال اضافه کرد: در سال های اخیر شمار این موارد کاهش یافته است و در آینده نیز تلاش می شود تا با برنامه ریزی منظم زمینه برای ریشه کن کردن این پدیده فراهم شود.

در این جلسه رییس حزب دموکرات در مجلس نمایندگان خشونت و بدرفتاری در واحدهای نظامی را از دلیل های فرار جوانان از خدمت سربازی در تاجیکستان دانسته بود.

خشونت و بدرفتاری با سربازان تازه در واحدهای نظامی تاجیکستان در سال های اخیر در مواردی موجب معلولیت و حتی مرگ سربازان وظیفه شده است.

کارشناسان تاجیک معتقدند همین وضع  نامناسب اجتماعی و اخلاقی و وجود خشونت در واحدهای نظامی سبب شده است که همه ساله هزاران نفر از جوانان واجد شرایط  خدمت از تاجیکستان بگریزند و برای کار به روسیه مهاجرت کنند که البته در موارد بسیاری ادارات نظام وظیفه این افراد را بازداشت و به صورت اجباری به خدمت وظیفه اعزام می کنند.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

کلیدواژه