بهمن ۰۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲ Asia/Dushanbe
  • محمد مراد آدینه اف به اوباشی گری و افراطی گری عیب دار شده است
    محمد مراد آدینه اف به اوباشی گری و افراطی گری عیب دار شده است

نماینده دادستانی ناحیه رودکی برای محمد مراد آدینه اف حکم 15 سال زندان درخواست کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاپ تی جی، نماینده دادستانی از دادگاه خواسته است که بر اساس دو ماده قانون جنایی تاجیکستان برای اتهام اوباشی 6 سال و اتهام دعوت به افراطی گری 9 سال و در مجموع به مدت 15 سال محمد مراد آدینه اف را به زندان محکوم کند.

همچنین حبیب الله رضایف پسر محمد مراد آدینه اف که به قید وثیقه در بازداشت نیست و در این دادگاه حضور دارد گفته است که نماینده دادستانی برای وی نیز به اتهام اوباشی 4 سال زندان درخواست کرده است.

با این حال رضایف تاکید کرده است که او هنگام ماجرای جنجال پدرش با کارمندان اداره نظام وظیفه ناحیه حصار هیچ نوع تحرکی که موجب وارد کردن اتهام اوباشی شود، انجام نداده است.

قبلا در بیانیه دادستانی کل تاجیکستان درباره بازداشت محمد مراد آدینه اف آمده بود: «وی با اعتراض به اعزام یکی از فرزندانش به خدمت سربازی این اقدام را غیرقانونی خوانده با کارمندان اداره نظام وظیفه ناحیه حصار درگیر شده و با رسیدن ماموران پلیس از محل حادثه فرار  کرده است.»

 

 

آدینه اف روز 5 ژانویه بازداشت شد.

با این حال رحمت الله زائراف رییس حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان که در جلسه دادگاه حضور داشت اعلام کرده است که وکیل مدافع معاونش خواستار بررسی دوباره این پرونده که ابهامات زیادی دارد شده است اما به دلیل شتاب مقامات دادگاه برای صدور حکم محکومیت محمد مراد آدینه اف به نظر می رسد وی روزهای نزدیک به زندان محکوم خواهد شد.

 آدینه اف قبل از بازداشت با انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی، صدور مجوز برای برگزاری تجمع در اعتراض به افزایش نرخ ها در تاجیکستان را خواستار شده بود.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه