بهمن ۱۱, ۱۳۹۹ ۲۲:۲۰ Asia/Dushanbe
  • دلیر شریف اف پس از آزادی از زندان گفت محکوم شدنِ بی اساس، فاجعه است
    دلیر شریف اف پس از آزادی از زندان گفت محکوم شدنِ بی اساس، فاجعه است

روزنامه نگار شناخته تاجیک که به اتهام تبلیغ افراط گرایی‌ به یک سال زندان محکوم و روز 29 ژانویه آزاد شد در نخستین ابراز نظر خویش محکوم شدن به اتهامات ساختگی را فاجعه هر انسان بیگناه خواند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاپ تی جی، دلیر شریف اف گفته است که زندانی بودن به سلامتی وی بی تاثیر نبوده و اکنون به درمان مشغول خواهد شد.

وی از تمامی سازمان های مدافع حقوق بشر، روزنامه نگاران و فعالان جامعه مدنی که برای آزادی اش تلاش کردند، قدردانی کرد.

دلیر شریف اف همچنین گفت از تعدادی از کارمندان نهادهای قضایی دولت که با احساس بیگناهی وی با او به عنوان یک تبعه تاجیکستان و فرد مسلمان برخورد محترمانه داشتند، تشکر می کند.

دادگاه ناحیه شاه منصور شهر دوشنبه 17 آوریل سال 2020 دلیر شریف‌ اف روزنامه ‌‌نگار جوان و شناخته را به اتهام حمایت از افکار گروه اخوان المسلمین، برانگیختن دشمنی ملی، نژادی و مذهبی به یک سال زندان محکوم کرد.

مقامات دادستانی کل تاجیکستان مدعی شدند که دلیر شریف اف 33 ساله در سال های 2013 تا 2019 حدود 113 مطلب با محتوای افراطی گری را منتشر و در سال 2019 به طور غیر قانونی و مخفیانه رساله ای با عنوان "محمد (ص)" به  شمارگان 100 نسخه را بر اساس عقاید گروه ممنوعه اخوان المسلمین تدوین کرده است.

 

 

این در حالی است که وی می گوید در این رساله تلاش کرده است اتهام ارتباط تروریسم با دین اسلام را رد کند.

سازمان‌های جهانی دیده بان حقوق بشر و گزارشگران بدون مرز اتهامات دلیر شریف اف را بی اساس خوانده از حکومت تاجیکستان بارها درخواست کرده بودند که وی را بدون قید و شرط آزاد کند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه