بهمن ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲ Asia/Dushanbe
  • در نشست نمایندگان حکومت و پارلمان تاجیکستان از نقش شبکه های اجتماعی در جامعه انتقاد شد
    در نشست نمایندگان حکومت و پارلمان تاجیکستان از نقش شبکه های اجتماعی در جامعه انتقاد شد

نمایندگان حکومت و مجلس تاجیکستان در یک نشست مشترک، شبکه های اجتماعی را موجب خلل دار شدن فضای فرهنگی و زمینه ساز انقلاب های رنگی خواندند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اسپوتنیک، نمایندگان حکومت و کمیته امور بین‌الملل، سازمان های اجتماعی و اطلاع رسانی پارلمان تاجیکستان در نشست مشترکی موضوع تاثیر فضای مجازی در جامعه را مورد بررسی قرار دادند.

این نشست به ابتکار فراکسیون حزب خلقی دموکراتی در مجلس نمایندگان برگزار شد.

سیدمراد فتاح زاده رییس کمیته امور بین الملل، سازمان های اجتماعی و اطلاع رسانی مجلس نمایندگان تاجیکستان در این نشست تاکید کرد: «رشد بی سابقه شبکه های اجتماعی موجب خلل دار شدن فضای فرهنگی و ارزش های ملی و سنتی مردمان کشورهای زیادی می گردد. اکنون ما شاهد به وجود آمدن مفهوم هایی نظیر جنگ اطلاعاتی، تحمیل افکار و اندیشه بیگانه و تهاجم همه جانبه فرهنگی می باشیم که اصل و اساس ارزش های ملی را زیر سوال می برد.»

وی همچنین گفت: «هدف این تبلیغات ایجاد شرایط وقوع انقلاب های رنگی، زمینه سازی برای آغاز نزاع ها و درگیری ها، تغییر نظام های سیاسی و در دست گرفتن قدرت می باشد.»

شرکت کنندگان در نشست بررسی موضوع تاثیر فضای مجازی در جامعه تاجیکستان خواستار توجه ویژه به فعالیت شبکه‌های اجتماعی، افشاسازی اهداف واقعی این رسانه ها و جلوگیری از "نفوذ ویرانگر تهاجم فرهنگ بیگانه در جامعه تاجیکستان" شدند.   

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه