بهمن ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ Asia/Dushanbe
  • شرکت برق تاجیک نمی تواند قرض خود را به شرکت های استخراج زغال سنگ در تاجیکستان بپردازد
    شرکت برق تاجیک نمی تواند قرض خود را به شرکت های استخراج زغال سنگ در تاجیکستان بپردازد

مدیر شرکت استخراج زغال سنگ در معدن فان–یغناب در ناحیه عینی ولایت سغد اعلام کرد بدهی برق تاجیک به این شرکت به 126 میلیون سامانی رسیده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه  تاپ تی جی، فیروزبیک سیف الله اف گفته است که 71 میلیون سامانی از این بدهی به سال 2019 برمی گردد و مجموع آن در اوایل امسال به 126 میلون سامانی رسیده که شرکت استخراج زغال سنگ را با مشکل جدی روبه رو می سازد.

بخش عمده این بدهی مربوط به فعالیت مرکز شماره 2 تولید آب گرم و برق شهر دوشنبه است که روزانه برای فعالیت خویش 6 هزار تن زغال سنگ مصرف و 8 میلیون کیلووات ساعت برق را همه روزه وارد شبکه برق پایتخت تاجیکستان می کند.

عمرعلی نیازاف مدیر این مرکز می گوید که در سال 2020 به مبلغ 331 میلیون سامانی از معدن فان – یغناب زغال سنگ دریافت کرده اند و باید شرکت برق تاجیک پول این مقدار سوخت را پرداخت کند.

این در حالی است که بر اساس گزارش وزارت انرژی و ذخیره های آب تاجیکستان بدهی مشترکان برق به شرکت برق تاجیک به بیش از 3 میلیارد و 52 میلیون سامانی رسیده است.

اکثر از کارشناسان معتقدند که شرکت های استخراج زغال سنگ باید سیاست شدیدتری را برای دریافت طلب خویش در دستور کار قرار دهند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه