اختلال در خدمات بیشتر دستگاههای خودپرداز در منطقه باختر
(last modified Mon, 08 Feb 2021 14:08:53 GMT )
بهمن ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۹:۰۸ Asia/Dushanbe
  • کارشناسان تاجیک علت استفاده کمتر از خودپردازها در تاجیکستان را بی اعتمادی به نظام بانکی می دانند
    کارشناسان تاجیک علت استفاده کمتر از خودپردازها در تاجیکستان را بی اعتمادی به نظام بانکی می دانند

مقامات بانک های ملی و امانت بانک تاجیکستان اعلام کرده اند که در منطقه باختر ولایت ختلان 201 دستگاه خود پرداز به علت نبود پول، قطعی برق و خرابی تجهیزات فعالیت نمی کند.

به گزارش رادیو  تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه اسپوتنیک، این مدیران به مردم توصیه کرده اند که از روش پرداخت غیرنقدی و کارتخوان ها بیشتر استفاده کنند.

از دیدگاه مسوولان دو بانک ملی و امانت بانک تاجیکستان تنها راه جلوگیری از رشد نقدینگی و انجام راحت تر پرداختها نصب کارتخوان واستفاده از این تجهیزات است.

اما کارشناسان تاجیک علت استفاده کمتر از کارتهای بانکی و خودپردازها در تاجیکستان را بی اعتمادی مردم به نظام بانکی می دانند.

در 5 سال اخیر تعداد زیادی از بانکهای تاجیکستان به دلیل ناتوانی در بازپرداخت سپرده های مشتریان خود ورشکست شده اند و مشتریان آنها نمی توانند سپردهای خود را باز پس گیرند.

همین موضوع سبب شده است مردم و به ویژه فعالان بخش خصوصی که معاملات نقدی را ترجیح دهند و منابع مالی خود را نه در بانکها بلکه در خانه ها نگهداری کنند.

 

بیشتر بخوانید: