آبان ۰۶, ۱۳۹۵ ۱۴:۰۶ Asia/Dushanbe
  • هشدار پارلمان تاجیکستان درباره نارضایتی مردم این کشور از فعالیت بانکها به رییس بانک ملی این کشور

نمایندگان پارلمان تاجیکستان به رییس بانک ملی این کشوردرباره نارضایتی مردم ازفعالیت نظام بانکی هشدار دادند.

به گزارش رادیو تاجیکی به نقل از سایت آسیا پلوس، درنشست مجلس نمایندگان تاجیکستان که برای بررسی طرح قانون " خدمات بانکی " تشکیل  شده بود ،به جمشید نورمحمدزاده رییس بانک ملی این کشوردرباره نارضایتی فزاینده مردم از فعالیت نظام بانکی این کشورهشدارداده شد.

شکورجان ظهوراف رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان تاکید کرد که مشتریان تعدادی ازبانکهای این کشورنمی توانند پس اندازهای خود را دریافت نمایند و وامهای اعطا شده با سود بالا موجب ورشکستگی تعداد زیادی از فعالان بخش خصوصی شده و بسیاری از مردم به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی بانکی ، منازل مسکونی و دارایهای خود را از دست می دهند.

رییس بانک ملی تاجیکستان درپاسخ به این موضوع گفت که اوضاع در نظام بانکی این کشور واقعا بحرانی است اما این شرایط به معنی ورشکستگی نظام بانکی نیست.

 وی دلیل اصلی مشکلات بانکهای تاجیکستان را کاهش 50 درصدی درآمد ارسالی کارگران مهاجر تاجیکستانی ازروسیه طی دوسال اخیرعنوان کرد.

 با این وجود نمایندگان پارلمان تاجیکستان طرح قانون " خدمات بانکی " در این کشور را تصویب کردند که براساس آن ازاین پس انتقال مبلغ بیش از2 هزار سامانی در این جمهوری مورد بازرسی منبع و تشخیص هویت فرد ارسال کننده و دریافت کننده  قرار می گیرد.