واکنش بانک ملی تاجیکستان به مقاله خبرگزاری “آسیا پلوس”
بانک ملی تاجیکستان به مقاله منتشر شده درخبرگزاری “آسیا پلوس”واکنش نشان داد.
به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از بانک ملی تاجیکستان ،مقاله سامانه اسیا پلوس 26فوریه با نام “بانک ملی تاجیکستان به شناسایی خارجی های ارائه دهنده خدمات الکترونیکی در تاجیکستان کمک می کند”منتشر شد.
در مقاله خبرگزاری آسیا پلوس نوشته شده است که بانک ملی تاجیکستان پس از راه اندازی مرکز ملی انتقال مبلغها بدون افتتاح حساب بانکی اکنون هر فرصتی را برای شناسایی فرستنده و گیرنده تقریبا هر انتقال انجام شده را در اختیار قرار می دهد.
بانک ملی تاجیکستان هم با انتشار بیانیه ای ضمن رداطلاعات مقاله اسیا پلوس گفت:این درست نیست و می تواند باعث گمراهی مردم بخصوص مهاجران جویای کار تاجیک که اصلی ترین کاربران خدمات مالی هستند، شود.
در این بیانیه همچنین امده است،با توجه به اهمیت اجتماعی انتقال مبلغ ها، هدف اصلی از تاسیس مرکز ملی پردازش انتقال بدون افتتاح حساب بانکی در بانک ملی تاجیکستان ایجاد بستری پایدار و بی سابقه در تجربه جهانی بانک های مرکزی است که برخی از امکانات فنی و نهادی را فراهم می کند و برای انتقال سریع، بااعتماد و مداوم انتقال مبلغ ها بدون افتتاح حساب بانکی در نظر گرفته شده است.
در ادامه بیانیه بانک ملی تاجیکستان قیدشده است که ،مرکز ملی پردازش انتقال بدون افتتاح حساب بانکی به عنوان یک سامانه منحصر به فرد و مطلوب برای توسعه بازار انتقال مبلغها، فرصت های جدیدی برای افزایش اعتماد عمومی به سیستم بانکی، بهبود کیفیت خدمات، متنوع سازی خدمات مالی و همچنین حذف انحصار یکی از پرداخت ها کمک می کند و لازم به ذکر است که به ویژه هزینه معاملات کارگران مهاجر را کاهش می دهد.
مدیران بانک ملی تاجیکستان در این بیانیه تاکید کردند، این مرکز هیچ ارتباطی با فعالیت های ارائه دهندگان خدمات الکترونیکی ندارد، بنابراین این ایده که دسترسی مرکز انتقال مبلغ ها به اطلاعات فعالیت های ارائه دهندگان خدمات الکترونیکی خارجی دسترسی دارد، نادرست است.
بانک ملی تاجیکستان اعلام کرد،اطلاعات منتشر شده در این مقاله نادرست و دور از واقعیت است.
مدیران بانک ملی تاجیکستان گفتند،برداشت نادرست از موضوعات حساس اجتماعی تاثیر منفی بر فضای اجتماعی وسرمایه گذاری دارد، و تنش های اجتماعی را بیشتر خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: